tisdag 10 februari 2009

Pillertrillare

Det här med att vara gravid kräver sin kvinna.
Om inte annat vad gäller kosthållningen.

Försöker hålla en balanserad kost, men inget bra som inte kan bli bättre.
Dagligt intag på kosttillskottsfronten ser därför ut så här:
- 2 st Omega 3
- 1 st Folsyratablett
- 1 st Kalciumtablett (märkte efter ett tag att jag fick sköra tänder. Förhoppningsvis hjälper det här till att rädda gaddarna)
- 1 st Mitt Val Sport (har lite högre nivå magnesium än Kvinna-varianten vilket framförallt benhinnorna tackar varmast för)
- 20 ml Blutsaft

Till detta innehåller frukosten numera dessutom en halv deciliter krossade linfrön samt några katrinplommon.
Avslutar med en slurk ProViva för att hålla magen lugn och glad.

Hittills har..peppar peppar...järnnivån hållit sig på en hyffsad nivå och magen inte ställt till några problem.

Seven months down…two left to go…..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha kära du, nu vet ju jag att du äter, men i det här inlägget ser det ut som om det är kosttillskotten som ÄR din näring=)

Hade det varit så hade jag tagit med en macka och satt mig på dig tills du ätit upp den....