måndag 9 februari 2009

Bra-helg

Har haft en riktigt riktigt bra helg. Energin är tillbaka (kanske till viss del triggade av det faktum att jag för varje dag som går blir allt mer omfångsrik. En insikt hos Mannen och ett faktum hos mig...) och vi har tagit tag i en massa småprojekt som varit liggande urlänge.

- städat ugn, micro och gjort rent fläktfiltret som var milt sagt jätteäckligt

- kört tillbaka LillaHusetPåHjulen till ”uppstallningsplatsen. Har förgäves väntat på en dag att kunna tvätta av den på men i helgen insåg vi att det tillället troligtvis inte kommer infinna sig före påsk. Lika bra att den står någon annanstans än på vår garageuppfart sålänge.

- Städat ur det som tidigare var bonussonens rum (vilket de senaste två åren mest fungerat som avlastningsyta för prylar som saknat hemvist) och gjort om det till Groddens. Nu finns babyprylarna på plats men är inte monterade ännu. Rummet är dock tömt och allt junk som fanns där tidigare är antingen på väg till tippen eller insorterat i lådor! Gissa om huset är en energitjuv fattigare! Groddens kläder är dessutom insorterade i garderob efter storleksordning.

- Satt upp kabelrännor i källaren vilka antingen helt saknades (till parabolen som sattes upp förra veckan) eller hade trillat ner (för typ ett halvår sedan)

- Sålt en säng vi haft ute på annons en tid

- Mm..mm..mm..mm

Dessutom lyckades jag få till en tur till badhuset medan Mannen for runt på stan och shoppade födelsedagspresenter till mig.

Senare på eftermiddagen – efter en mysfika på stan - fick jag en jättehärlig mysoverall (med plats för både mig och magen) samt en jättefin kokbok jag önskat mig en längre tid – Under Valnötsträdet. Boken, som är en fortsättning på en annan favorit – Kärlek Oliver och Timjan - rekommenderas varmt. Precis som föregångaren är den kokbok man bara kan sitta och bläddra i för att den är vacker.

Av resturangmiddagen blev dock intet. Helt enkelt därför att ingen av oss egentligen hade lust. Både jag och Mannen har blivit riktiga ”hemmakatter” på sistonde så en tid till att passa den veckan var inte vad någon av oss egentligen ville. Fick bli hemlagad lasange, ett yttepytteglas portvin och lite lyxchoklad istället. Därefter fastnade vi framför TV:n och veckans uttagning av schlagerfestivalen.

Men det är ett helt annat inlägg.........

Inga kommentarer: