torsdag 12 februari 2009

Paus

Stort tack för alla kommentarer!
Uppskattar dem.
Mycket.
De blir en del i mina funderingar kring trollen och deras bakgrund.

Idag kom boken.
Har redan läst mer än 60 sidor och det känns som att mycket av den är skrivet helt för mig.
Mina tankar
Mina känslor
Mina rädslor.

Så idag blir det inga nya troll.
Ska landa lite i de två första.
Läsa
Ibland med tårarna rinnande men oftast med en skön känsla i magen.
Jag är inte konstig.
Andra har känt som jag innan.
Andra kommer att känna som jag efter.

Det finns vägar framåt.
Boken blir en del av den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland träffar jag mammor som kännt mycket oro inför sin förlossning att det glömt att förbereda sig för det som kommer efteråt, d v s anknytning, amning, föräldraskapet både praktiskt och känslomässigt.
Hur tänker ni kring det, har ni gett förberedelsen inför föräldraskapet utrymme eller tar oron inför förlossningen över?