måndag 17 november 2008

Suck!

Brevet jag skrev innehöll, så som jag såg det, ett förslag på lösning.
Idag visade det sig att det tolkats helt tvärt om!
Detta trots att jag lät Mannen läsa igenom för att försäkra mig om att det var begripligt.
Svart på vitt, konkret.
Tydligen gick det ändå att missförstå.
Eller rättare sagt – av kommentaren att döma har man läst mitt brev som Fan läser bibeln.
Suck.
Visst vet jag att kommunikation är svårt, men det här är löjligt.
De VILL helt enkelt inte förstå något annat än sin egen synvinkel.

Jag vill inte ha ett symbiosförhållande med dem.
En mer balanserad relation är dock helt ok.
Kan någon vettig själ förklara för mig hur man kan få detta till att jag ser det som ett hot att de skulle ha en relation till Grodden?!
Ska det vara så förbaskat svårt att läsa vad som STÅR i texten istället för att försöka läsa in det som KANSKE eventuellt kan finnas mellan raderna?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ska vara elak eller Nej jag ska inte sjunka lika illa och bedömma dig innan jag vet vem du är ?? Visa värme och glädje trots man uttrycker sig illa på min blogg.. Jag menar inte så illa som det stod man försvarar bara sitt kött och blod du vet.. Jag är inte en farlig kille.. Ok se det bara gott i livet

Anonym sa...

Ok finns på mibyl@msn.com om du vill reda ut detta

Mysan sa...

Ursäkta Micke men din blogg har jag aldrig läst. Tror du blandat ihop mig med någon annan.

// Mysan