tisdag 23 september 2008

Snörvel!

Nu var det länge sedan det blev några rader nerplitade i den här dagboken.
Inte för att det inte händer något runt omkring mig.
Inte för att inte tankarna snurrar, utan för att det jag skulle vilja skriva är svårfångat med följd att det inte blir något skrivet alls just nu. Får se när jag får tankarna att vilja samarbeta med fingrarna igen.

Rapport från senaste dagarna i övrigt:

I helgen hade jag Storkusin på besök.
Hon har det motigt för tillfället men börjar komma ut med fötterna i rätt riktning.
Vi hade jättetrevligt, trots läget, och pratade långt in på småtimmarna. På dagarna gick vi promenader och njöt av den lilla höstsol som behagade titta fram.

Tyvärr resulterade helgen även i en häffaförkylning.
I går låg jag därför nerbäddad och gjorde så lite som möjligt.
Dock innebär jobbet just nu att jag inte kan vara borta särskilt länge, så idag har jag försökt samla ihop någon form av kapacitet och jobbar från köksbordet.
Snörvel och frääääs (och Uuuulk...Grodden gillar tydligen inte heller att vara förkyld och protesterar mer än vanligt de senaste två dagarna).

Utöver det är Mannen bortrest och, visade det sig igår, kommer att komma hem en dag senare än planerat.
Ses därför inte förrän lördag kväll.
Om jag nu kommer iväg till Lidingöhalvan vill säga....den här ”uppladdningen” är ju inte direkt optimal.

Nåja, det löser sig nog så småningom.

Övrig rapport från gravidvecka 11-12:
Minskat ett kilo i vikt och ligger nu under ursprugsvikten.
Ligger jag på sidan känns det ibland som att något "sprattlar" i magen - inbillning?

I övrigt känner jag mig fortfarande inte särskilt "gravid" mentalt -tröttheten har minskat (jag som annars somnar med huvudet på väg mot kudden har istället varit klarvaken de senaste två nätterna!) men blodsockerkurvan är fortfarande lika "lynnig". Blir superhungrig (och därmed även illamående) på typ två minuter blankt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det ultraljud snart då?
Så jag vet när jag kan titta efter er i korridoren,,,, men Storken kanske kör eget?
/Anette.

Mysan sa...

Ska till MVC den 14:e oktober först. Känns som en eon av tid bort. Därefter borde det gå ganska snabbt då jag redan när jag bokade tid sa till om ultra/KUB/NUP o vad det nu kan heta..