fredag 29 augusti 2008

MAAAAT!

Ännu så länge känns det mest...ingenting... att vara gravid.
Funderar ibland om jag verkligen är det.
Kanske var jag bara ovanligt positiv i lördags när jag testade ;-)

Tröttheten som var så tung för någon vecka sedan har mer eller mindre försvunnit....ja utom på morgnarna då när jag i princip är död. Så snart jag kommit på fötter och in i duschen brukar det dock rätta till sig. Eftermiddagskoman som förut slog till med all kraft (och gjorde att jag var tvungen att stå och jobba för att inte riskera att somna med huvudet på tangentbordet) är nästan borta.

Andra tecken är hunger.
Jag är i princip hungrig JÄMT.
Har utökat matintaget med två dubbelmackor och frukt under dagen (äter i övrigt både frukost, lunch och middag). Trots det verkar inte kroppen få vad den behöver.
Körde ett joggingpass efter jobbet härom dagen och kroppen bara skrek efter mat.
Sega muskler och onda benhinnor. Finns dock inte någon möjlighet att jag ska kunna trycka i mig mer mat per dag så i går kompletterades skafferiet med extra vitaminer (med Magnesium för musklerna) och rent sojaprotein. Ska klämma in en ”sojashake” på eftermiddagarna så får vi se om det räcker.
Grodden verkar lika matglad som sin mor......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varma lyckönskningar från Anette!!

Jag har varit på SPA en vecka och möts av denna fantastiska nyhet.
Hoppas vi kommer at ses .-)

Anonym sa...

Jag är också hungrig JÄMT! Och gillar stora portioner. Mannen frågade vid middagen - Kommer du verkligen orka allt det där??? - Just watch me svarade jag...

Måste äta något DIREKT efter träning annars kommer illamåendet som ett brev på posten.