tisdag 26 augusti 2008

Ocensurerat

Har dyrt och heligt svurit för mig själv att inte tjata hål i huvudet på min omgivning med vad som rör sig under pannbenet på mig just nu.

Efter att själv, vid ett flertal tillfällen mer eller mindre ofrivilligt, tvingats följa före detta kollegors graviditeter under nio månader tänker jag inte utsätta någon annan för det.
När kollegans mage, graviditet, förlossning etc är avhandlad och det lilla livet väl är fött hoppas man att lunchpratet ska cirkla kring något mer än vilken barnvagnsmodell som är att föredra, vilka blöjor man ska använda etc.
Det är då nästa kollega glatt annonserar sin graviditet och snacket börjar om på ny kula!
Tro mig - som ickegravid är inte andra människors magar intressanta VARJE lunch.
Been there, tänker inte utsätta andra för det.

Av den anledningen kommer bloggen för ett tag framöver bli avstjälpningsplats för diverse tankar – "tillåtna" såväl som "otillåtna".
Kommer INTE censurera mig själv.
Det här är min dagbok, mitt liv, mina tankar.
Vill du följa med är jag tacksam.
Tvingar ingen.

Dags för en ny rubrik - Gravidfunderingar

Inga kommentarer: