onsdag 10 oktober 2007

Nonsensinlägg från rörig hjärna

Sov tio timmar i natt och vaknade trots det trött!? Dagen har gått åt att i princip inte göra någonting....

Eller iallafall nästan.

Energin börjar återvända så smått.
Med lite ansträngning kan jag nu få min hjärna att tänka iallafall två hyfsat raka tankar i följd.

Har svarat på lite mail,
Ringt lite samtal som inte kunde vänta.
Fikat med vår urgulliga granne som tittade över med en blomma smyckad av bland annat en fallen stjärna :-)

Nu borde jag verkligen ta tag i mina pluggböcker som jag lyckats smita från hela dagen
Men mycket energi har jag inte lyckats uppbringa ännu.

Ska iallafall laga middag.
Eftersom Mannen är borta blir det kycklinglevergryta och pasta.
Han gillar inte lever, iallafall inte kyckling
Det gör numera jag konstigt nog
Med färsk salvia, matlagningsgrädde och en slatt vitvin blir det mums.
Så när Mannen är borta står levergrytan på bordet....

Som barn avskydde jag lever.
Det är tur att man kan ändra sig.

Inga kommentarer: