onsdag 11 juli 2007

Fy för att jobba i juli -sommarstiltje i projektet

Står hela Sverige stilla just nu?
Åtminstonde verkar vi inte vara särskilt många som jobbar?!

Har under de senaste dagarna försökt kontakta säkert 15 personer - alla utom en med samma resultat.

Autoreply - Sorry, out of office. Will be back in the beginning of August..*suck*

Resultatet är att man får skicka om samma mail igen när de kommer tillbaka, annars hamnar det bland mailen i botten av inkorgen, och riskerar att deletas per automatik.

Om personen i fråga inte läser mail kontinuerligt under semestern.
Vilket jag egentligen inte tycker man kan kräva av folk.

Nåväl, bara gilla läget och göra det bästa av situationen.

Nästa puck att ta tag i är en inbjudan till en diskussionsträff i höst. Har gjort ett embryo och skickat på remiss innan semestrarna.

- Bra men jag vill ha inledningen klatschigare....
- Korta ner...
- Den meningen är för "kaxig"..

Jodå, kan jag visst göra men hur? Är ju ingen informatör för fasen! Hjälp!

Det bästa med jobbet just nu är att jag kan göra det hemmifrån. Får alltså ha ett "vanligt" hemliv en hel vecka!
Dessutom kan jag - på den tid det i vanliga fall skulle ta att fika med kollegor, bråka med skrivare etc- dona med sådant som behöver göras här hemma istället. Lyx!

Idag tänker jag därför ta snabblunch och sedan klippa gräset som tack vare de senaste veckornas eviga regnande växt sig skyhögt.
Därefter tänker jag brygga mig en kopp gott the och sätta mig i trädgården och gå igenom Stora Fondboken...

Höstens projektaktiviteter måste finansieras och jag har snart uttömt de källor jag tidigare vänt mig till.

Projektledare? Nja, mer allt-i-allo....

Inga kommentarer: