måndag 9 juli 2007

Cute and cuddly boys, remember...cute and cuddly!

Detta jäkla regnande börjar gå mig på nerverna!

Var på premiärtur med husbilen i helgen. Regnade precis hela tiden!
Målet för resan var min kusins konfirmation. Vi körde i lördags kväll och stannade ungefär halvvägs vid ett av vägverkets rastställen. Vid trevligt väder skulle stället erbjuda en vacker utsikt. Nu såg vi mest regn och dis, men bilen är nu invigd och kommer nog bli en riktigt bra reskompis bara vi kommer underfund med varandra..(dvs jag har läst instruktionsboken och inte bara försöker klura ut hur saker och ting fungerar på ren intuition)

Konfirmationen i sig var trevlig så när som på en sak - min mor!
Människan är inte sann! På de få timmar vi umgicks lyckades hon:
1. totaldissa vår nyinköpta husbil
2. vid ett flertal tillfällen försöka göra mig avundsjuk (vilket till hennes troligtvis stigande frustration inte lyckades)
3. grymt förolämpa min man
4. få mig att framstå som ett lättlett våp utan förmåga till någon som helst tankeverksamhet eller egen vilja.

Efter en stund kände jag mig som pingvinerna i filmen Madagaskar (ni vet de som egentligen gräver en tunnel för att rymma från zoo och två av dem får agera blickfång för att inte planen ska avslöjas - Cute and cuddly boys. Remember, cute and cuddly....keep on waving....)



Jag log, tog emot och bet mig i tungan...inte ställa till en scen nu...cute and cuddly, keep on smiling!

När vi åkte hem var jag helt slut och hade en tunga som köttfärs.

Energitjuv? Det är bara förnamnet
!

Inga kommentarer: