torsdag 12 juli 2007

Dagens garv - hantverkare

Hantverkare K och T jobbar på altanen med att byta panel.
Hantverkare T står tre meter upp på byggnadsställning med hantverkare K som hantlangare under.

- Döö T, om du tappar en planka....skrik inte SE UPP!!!

Garvade hela vägen ut till bilen.

Långlunch med kompisen A idag. Helt underbart att jag har förmånen att ha sådana vänner omkring mig som jag kan stöta och blöta stort och smått med.
Tack någon! (vem det nu är man ska vara tacksam mot)

Blev, förutom en uppdatering av läget, en del barnprat utifrån mina funderingar.

- Vad "får man ut" av att ha barn?

Helpuckad fråga så här tagen ur sitt sammanhang, men iallafall...

A tittar på mig och funderar en halv minut.
Berättar sedan om ett helt underbart sms hon fått från sin 18-åring. ..skrivet direkt ut hjärtat.
Höll på att förstöra min mascara för resten av dagen.

På vägen till bilen passerade jag en av stans friluftsbutiker.
I fönstret låg en hel uppsättning friluftsplagg för småknoddar. Flådigt märke och säkert svindyra. Men hur som...man kan kanske fortsätta leva som människa även som mamma??

Inga kommentarer: