tisdag 31 mars 2009

Matladda

Insåg i helgen att det börjar bli dags att matladda inför förlossningen.
Men hur sjutton göra?
När jag ska springa ett lopp eller träna på annat sätt är det inga problem.
Jag vet tid, distans, intensitet osv.
Här vet jag – ingenting!
Bäbisen kan få för sig att komma ut nu, i nästa vecka eller i början av maj.
Ska jag kolhydratladda i mer än en månad för att klara en förbrukning på ca 500 kcal i timman under förlossningen kommer jag kräkas på pasta, potatis och ris.
Men buffert måste jag ha, annars kommer det här inte fungera.
Frågan är bara hur göra.

Försöker hitta något vettigt mellanting.
Har skjutit in mig på att försöka bli bättre på mellanmål, vilket normalt inte är något jag lyckas få till.
Nu laddar jag därför jobbväskan med hemgjord smothie (preppad med soyamjöl), risifrutti, mackor och lite extra frukt och hoppas det, tillsammans med lite extra kolhydrater till frukost, lunch och middag räcker.

Någon som har några andra tips?
I så fall emottages de tacksamt.
Har även hittat lite intressant här.

Inga kommentarer: