lördag 29 november 2008

Att hälsa...

Har gjort en intressant iakttagelse.
När det nu blivit mer känt i omgivningen att jag är gravid har hälsningsbeteendet hos en del kollegor förändrats.

Möter en kollega i korridoren.
Jag: - Hej, hur är läget? (tittar henne i ögonen och ler)
Hon: - Jorå, bara bra…

Tror ni hon tittar mig i ögonen när hon svarar?
Nä! Det första hon tittar på är min mage!?
Uppenbarligen har mitt nylle på sistone blivit heeelt ointressant.
Kanske dags att färga håret rosa så de får något annat än mitt midjemått att fästa blicken på?

2 kommentarer:

A N N I K A sa...

Hahahaha. Bara att vänja sig. När du har en ny bebis i famnen kommer folk knappt att ens prata med dig annat än via bebisen. Har du bara finkläder på bebisen kan du strunta i att kamma dig. Typ. Fast det är inte bara konstigt - det kan vara en fördel att ingen ser hur glåmig man är efter femtielva sömnlösa nätter, och att ingen ser kräksfläckarna på ens tröja eftersom bebisen är såååå söööööt. :o)

Anonym sa...

Ja visst är det lustigt... Jag upplever att mina kollegor inte längre frågar -Hur mår du? Utan -Hur mår magen...