torsdag 24 juli 2008

Mot svensk hamn

Sitter på nattbåten mot Trelleborg och lämnar Rügen bakom oss.
En ö som helst ska upplevas i bra väder men när solen tittade fram var den riktigt, riktigt trevlig.
LillaHusetPåHjulen kommer nog få ta oss dit fler gånger.

Klockan är nu seent...
Brevid oss sitter ett gäng drängfulla polacker.Polska låter som vederbörande är full i vanliga fall.
Fyllepolska låter om vederbörande borde bäras bort och bäddas ner med ett rör Treo inför morgondagen....

Två timmar kvar vilka jag ska slå ihjäl med en tur till tax-free shopen och så snart vi kommer över svenskt vatten ska jag blogga.

Men först alltså Tax-freen vilken enligt uppgift ska ha extrapris på vår bröllops”champange”, tur att inte hela semesterkassan gick åt på Bordershop.
Bordershop Rügen visade sig för övrigt vara ett magplask.
Litet sortiment och betydligt dyrare än att handla i vanlig tyskt matvaruaffär.
Bra att veta till nästa gång...

Under tiden tuffar färjan på, våra polska vänner ölar vidare, mitt the kallnar i kåsan och på golvet framför spelautomaten har familjen Tysk lagt ut sina liggunderlag och sovsäckar och sussar sött.

Natti!

Vad som hände: Tax-freen visade sig vara stängd efter 01, någon uppkoppling fick jag aldrig utan bloggandet fick göras från ställplatsen i hamnen morgonen därpå....
Det enda som följde antagandent var att polackerna blev dock allt fullare, tog sig dock av båten för egen maskin...själv tittade jag på film istället...så kan det gå ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Meeeeeeen!!! När kommer du hem igen?! Har du en susning om hur tråkigt jag har här? Du tänker aldrig på mig och mina behov, du är bara på semester hela tiden!! Stackars, stackars mig....