lördag 19 juli 2008

Flip Flops

Finns det någon som på fullaste allvar kan säga att dessa sk skodon är bekväma?
Hur jag än bär mig åt får jag skoskav mellan tårna.

Går jag i sand med dem skvätter ”flip-floppandet” upp den upp över hela ryggen.

Kan ingen komma på ett par SNYGGA skodon för fritidsbruk (och då menar jag inte de om möjligt ännu fulare FoppaTofflorna...något så vidrigt fult sätter jag inte ens på mig!)

Träskorna kom tillbaka!
Visserligen lärde jag mig aldrig gå i dem och visserligen sparkade jag varje sommar under hela min uppväxt sönder fotknölarna med dem (huu vad ont det gjorde) men de var åtminstonde både tåliga och hyfsat estetiska.

Dags för en revival?

1 kommentar:

A N N I K A sa...

Håller fullständigt med dig!

Flipflops har jag inte heller förstått mig på. Skitobekväma! Foppatofflor ännu värre - plastiga OCH fula.

Fast det finns massor av snygga tofflor till försäljning här i huvudstan - det ÄR tydligen revival. Speciellt för lite mer sandalaktiga (med höga klackar!) tofflor. Fast jag har också söndersparkade anklar i alldeles för färskt minne, så jag vågar inte riktigt...

Kör själv med hyfsat billiga vanliga "slöfsor", dvs såna där birkenstockkopior i olika varianter (just nu i svart hålmönstrat läder), som sommar- och strandskor. Lätt att ta av och på när man ska bada, lätta att tömma på sand och dessutom båda sköna och fina.