lördag 19 juli 2008

Sannorlikhet

I morse verkade vädret (liksom de senaste dagarna) vilja variera mellan molnigt och blåst och molningt och något mindre blåst, möjligtvis med inslag av skurar.
Då vi lämnade ställplatsen började det dock spricka upp.

Någon halvtimma senare verkar dock dagen bli riktigt fin, varför vi ändrar planerna och beger oss ytterligare lite söder över för att tillbringa dagen vid havet.

Intentionen är att få lite sol på näsan och förhoppningsvis även resten av min albylvita lekamen.

Bestämmer oss för att, för första gången sedan vi kom hit till Rügen, stå på en riktig camping (övriga nätter har vi stått på sk Stellplatz av varierande kvalitet)

Checkar in hos en dam som talar tyska i rasande tempo (hänger väl med på sisådär 20 procent men det har gått bra hittills. Kommunikation på engelska är inte att hoppas på ens på turistbyrån).
Hittar vår plats och bemödar oss till att fälla ut markis och ta fram solstolar.
Solen lyser fortfarande!
Tar en kaffe och byter sedan till bikini.
Fortfarande sol!

Med bok, solmadrass och vattenflaska i högsta hugg ger vi oss av till stranden Mannen och jag.
Kommer dit, lägger ut madrasserna och placerar oss förväntansfullt på de samma...här ska äntligen levas lite strandliv....

Fem minuter senare har mörka moln tornat upp sig på himlen och en kvart senare regnar det......

Tillbaka på campingen är jag så frusen att jag får värma mina kalla fingrar under varmluftstorken på toa.

Inga kommentarer: