fredag 21 mars 2008

Lååång fredag.

När jag, nästan två timmar senare än planerat, väl kom hem från jobbet i gårkväll var det verkligen mentalt fredag.
Den här veckan har gått i 180, men när jag, som sista kvinna på plan, väl lämnade ett mörkt kontor var jag ikapp med det jag förutsatt mig innan helgen.
Skönt.
Jobbar hellre någon timma extra innan semester än kopplar upp mig under ledigheten.

Imorse var jag mentalt ”bakis”.
Blev därför en betydligt längre morgon i sängen än planerat, men så småningom masade vi oss upp och började påskstäda.

Tillsammans med Mannen är det riktigt kul att städa, i alla fall mer uthärdligt.
Nu, åtskilliga timmar senare har vi därför ett riktigt fint hus med nyputsade köksfönster (plus-poäng till Mannen som gav sig ut i snöyran för att förbarma sig över dem).

Har tom lyckats gräva fram några tufsiga prydnadskycklingar ur gömmorna, vilka nu står och ser lite förvirrade ut på fönsterbrädan.

Med ett rent hus och efter en god middag infaller nu påskhelgen i Mysans och Mannens krypin.
Medan Mannen tittar på Passion of the Christ (inte min typ av film) tänker jag därför krypa upp i läsfåtöljen och njuta av en bok (fortfarande inte igenom Da Vincikoden! *SKÄMS*) ett gott glas vin och bara andas.
Tio spänn på att jag somnar inom tjugo minuter...

Imorgon natt går bussen mot Norge och snötäckta fjäll.
Ryktet säger 190 cm på Högfjället!
Yummie!

1 kommentar:

Anonym sa...

Väl unt skulle jag vilja säga!