måndag 4 februari 2008

Med en ny leksak i Frankrike

Sitter just på ett hotell som luktar pyton (mögel) i Val Torens.
Trots odören har vi det riktigt mysigt och maten är riktigt bra!

Igår fick vi pröva på en ny erfarenhet - inblåst på hotellet.
Efter två åk var vindarna så starka att alla liftar fick stänga.
Inte mycket mer att göra än att sätta sig i solen mot en vägg och njuta av en öl alternativt kramas med Mannen. Värre kan man ha det.

Nu är vi ju dock här för att åka skidor, så när prognosen förespådde storm idag kändes det lite pyrt.
Tack och lov hade prognosen fel, så imorse öppnade två av liftarna och allt eftersom man sprängt bort överhängen (lavinfara) så öppnade de övriga liftarna en efter en.
Dock har det snöat ganska ymnigt så idag har musklerna fått jobba (eller beror värken på att jag idag blivit ett år äldre?)

Hur som haver börjar det bli dags för sängen, men först var jag ju tvungen att prova min nördiga Mans nya leksak - en Asus Eee PC.
Har den släppts i Sverige ännu - nä
Är det ett elände att skriva på den eftersom den har amerikanskt tangentbord - ja (tack och lov för skrivmaskinslektionerna på gymnasiet så man iallafall har lite humm om var tangenterna brukar ligga)
Är den cool - mm, tvingas väl tyvärr erkänna det.
Den här leksaken skapar vill-ha-begär till och med hos mig.
Tur att jag är gift med dess ägare.

Om jag inte åker bort mig i snödrivorna imorgon finns det risk för att det blir fler inlägg.
Må så gott!
// Mysan mitt i snön

Inga kommentarer: