onsdag 1 juli 2009

Ursäkta kan jag få boota om?

Vaknar för andra gången straxt före 9 av att lilla A är törstig igen.
Den här värmen gör att hon äter kopiösa mängder.

9.30
Konstaterar att blöjan läckt i sängen samt att katten åkt på storstryk och lämnat blodsspår i hall och gästrum.
Byter på Lilla A, river lakanen ur sängen och in i tvättmaskinen samt gör en snabb check av kattens hälsotillstånd (självkänslan verkar tagit mer stryk än kroppen men hon är stel och tänker nog tillbringa dagen i skuggan på altanen)
Vidare behöver tvätten i maskinen hängas, de 8 maskinerna torr tvätt vikas och läggas in, diskbänken rensas på disk från gårdagens middag och diskmaskinen tömmas.
Dessutom måste jag få in räkningarna jag missat innan klockan 12 när körningen går på banken samt dammsuga köket och torka upp blodsspåren. Helst ska jag hinna äta frukost också.

Den som säger något om föräldraLEDIG slår jag på tuten.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Jomenvisst!
LEDIG från jobbet för att vara FÖRÄLDER. Jobbet är semester i jämförelse, ibland!

Anonym sa...

Jag glömmer aldrig känslan av att gå till jobbet efter min första 14-månader långa föräldra"ledighet". Frihet! Semester! Åh, vad jag kände mig avslappnad!

Men det är en helt underbar period också. Även om "ledigheten" är helt missvisande...

Kram

Sanna

Majsan sa...

Ja ledig är man inte direkt... Men å så underbart att man har möjligheten att vara hemma med sin lilla bebis.

Kram
Majsan