fredag 30 januari 2009

Träningsschema

Sedan jag och Mannen gått profylaxkursen har jag satt ihop ett träningsschema.
Djupandning
Mellanandning
Lättandning
Signes klassiker
Krystträning
Massageteknik
Avslappning
Övrig träning - yoga, simning, promenad eller något annat lämpligt som inte innefattar styrketräning.
Ett stort excelark med olika aktiviteter för veckans olika dagar.

För varje dag vi tränar känns det lite, lite bättre. Lite, lite tryggare.
Förhoppningsvis ska allt sitta i ryggmärgen den dag det är dags.
Även om det hela skulle sluta med en helt annan förlossning än det är tänkt så har vi i alla fall gjort vad vi kunnat.
Ingen vet hur det här kommer att gå men med träning känns det i alla fall som att vi försöker skaffa oss en verktygslåda att ta till.
Att jag inte ska behöva bli ett passivt ”offer” för situationen.
Att vi står på startlinjen förberedda.
Jag och min coach.

Kanske, kanske, kanske kan vi få samma upplevelse som Yogamamman.
Det är en dröm, men som någon sa – kan du drömma kan du också förverkliga det!
Förstå mig rätt, jag har ingen som helst intention försöka vara ”duktig” på något sätt.
Jag vill bara inte sitta och vänta och känna rädslan växa.

Så vi fortsätter träna, en stund varje dag……

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om du är lite tryggare nu, BRA!!