tisdag 12 augusti 2008

It´s a deal

Efter mitt frustrerade inlägg i fredags kväll har det hänt en del.

Mannen läste inlägget och surade.
Sen pratade vi.

På söndag eftermiddag fick jag en idé.
Tog med Mannen till sportaffären och inhandlade en crosstrainer.
Därefter beställde vi första tre säsongerna av Arkiv X.

Hem och montera.
Körde första passen redan i söndags kväll.
Skitjobbigt (svetten formligen rann) men riktigt uthärdligt och kul.
Framförallt om man kollar TV (läs SATC) samtidigt.

Ikväll har jag och Mannen gjort en överenskommelse.

Tränar han tre gånger i veckan varje vecka fram till jul går jag med på att köpa en platt-TV.

Crosstrainern surrar redan nere i källaren.....

(Det här har blivit en förbaskat dyr månad men är det vad som behövs för att få fart på Mannen och dessutom underlätta för min egen träning - 30 minuter har man ALLTID - så är det väl värt det...)

1 kommentar:

A N N I K A sa...

Precis den taktiken har jag tänkt mig: motionscykel och en dvd-box som endast får tittas på i kombination med träning.

Fast crosstrainer är kanske ännu bättre än motionscykel?

Frågan är bara - vilken dvd-box ska jag börja med...? Hm. Viktiga saker.