onsdag 13 augusti 2008

Barn, barn, barn

Världen kryllar just nu av barn, såväl verkliga som blivande.

Är med i en nätcommunity där de blå plussen just nu duggar tätt, tätt.
Finns till och med en separat diskussion kring ”status” på graviditeterna.

På jobbet verkar det bara vara barndiskussioner varenda fika och lunch.
Inskolningar
Dagisproblem
Barnuppfostran

Idag var det en kollega som hade sin minsta med på förmiddagen.
Kröp runt kring min stol hela mötet.

Kanske har min saknade biologiska klocka helt plötsligt hoppat igång för det känns lite tungt.
Förstår både kollegor och glada blivande mödrar, barnen är ju det som mycket av deras liv kretsar kring.

Problemet är bara att just nu känns det inte som att jag kommer undan "barninvasionen" någonstans.

Funderar på att inrätta en barnfri zon.

Tills dess föredrar jag att luncha med avdelningens få seniorer eller singlarna.
Då slipper jag iallafall höra det senaste om lilla Tottes potträning till köttbullarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår så väl... Nu har ju jag plussat men det tog också sin lilla tid. Och ett tag kändes det som om jag var den enda i hela världen som inte hade barn eller var gravid. Och jag var irriterad och tänkte - Finns det verkligen inget annat att prata om????

Håller tummarna får att du också får ett plus snart