måndag 31 mars 2008

Det är SYND om mig...

Börjar kännas smått hopplöst.
Tro det eller ej men jag som nästan aldrig är sjuk annars har drabbats av vinterns TREDJE förkylning!
TREDJE!!!!

Idag har jag därför jobbat hemmifrån.
Har gått rätt ok tack vare telefonkonferenser, virtuella mötesrum och kollegor som hoppat in som stand in (argumentet att jag annars kommer in på kontoret och smittar ner allihop gör folk anmärkningsvärt flexibla ;-) ) men gissa om jag är less!

Så snart jag börjar komma igång med träningen och känner mig frisk och sund dunsar jag in i en ny jäkla bacill.

Är nytt jobb att likställa med att inskola ungar på dagis?
Konsekvenserna verkar iallafall vara i princip de samma.

Upptäckte just att nässprayen är slut.
Dessutom har jag idag gjort slut på nästan fyra paket näsdukar!
Nosen ser ut som mulen på tomtens Rudolf och jag är rödögd som en mört.

Bara så ni vet är det synd om mig.
Så det så.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med fullkomligt: det ÄR synd om dig! Här tampas vi med maginfluensa... Utan jobbdatorn med hem var det lite av ett aber att försöka komma ihåg med vem man hade möte och vad de har för mailadresser för att ställa in...

Krya på dig och förhoppningsvis ses vi i morrn- däremot är jag inte så sugen på eftermiddagstraditionen kladdig fika=)

david santos sa...

Hello, MYSAN!
tHANKS FOR YOUR POSTING. I LOVED THIS BLOG.
Have a good day