lördag 26 januari 2008

En stilla reflektion över läget

Det slår aldrig fel.
Det är inte ofta jag är sjuk, men när jag väl blir det, sammanfaller det oftast med Mannens tjänsteresor.
Just nu är jag störtförkyld.
Och Mannen sitter på ett flyg på väg till USA.

Men jag ska inte klaga.
Har det rätt ok.
Idag har jag motat det värsta av snor_tungthuvud_heshals_och_hosta med grönt the och några dunderpiller Mannen hittade när han var i staterna förra gången.

Har inte en aning om vad som är i dem, men misstänker att de skulle få en halvdöd häst upp på hovarna igen.
I alla fall får de upp mig på benen, om än i seeegt tillstånd.

Idag har jag därför mest slurfat och gjort ingenting.
Frånsett bonat ett hall- och köksgolv och fixat med lite tvätt.
Och letat 60-talskläder på Tradera till en kommande fest.
Har konstaterat att 60-talsmodet inte var så pjåkigt.

Men som sagt. Innan det blir några fler inköp är det dags att rensa i garderoben!
Tror det blir morgondagens ”nöje”, men känner jag mig själv rätt kommer det tyvärr inte bli så värst mycket slängt.
Är nog född hamster…..

Inga kommentarer: