tisdag 11 september 2007

Män som hatar kvinnor

Böcker som ”alla” talar om är jag per automatik lite skeptisk till.
Har många gånger haft alldeles för höga förväntningar och blir därför besviken
Brukar därför ta ett tag innan jag läser de sk ”kioskvältarna”

Har nu läst sista kapitlet i Stieg Larssons första bok i Millenieserien.
Håller med Tidningen Amelias recensent som finns citerad på omslaget.
-Jävlar i havet vilken mästare!

Oki, jag erkänner. Är ingen stor vän av deckare men jag är såld på Larsson.
På väg hem från jobbet ikväll blir det en tur till bokhandeln….

2 kommentarer:

Peggy sa...

Lånade precis ut boken till en kollega som ska på semester. Med orden: "Nu kommer du inte bli någon trevlig semesterkamrat". :-). Gav boken till älsklingen förra året i fördelsedagspresent. Han kan inte läsa den. Tror lite ligger i att alla berömmer den. DÅ blir han avig. Känner igen mig i det iofs. Svårt att läsa böcker han rekommenderar med. För då läser jag mer boken för att se vad andra tycker är så bra med den istället för att göra boken till "min". Nästan värt att skriva en bok om, och läsa.....;-). Just nu har jag svårt att hitta något att läsa efter ha läst de tre Larsson-böckerna. Fast jag tycker om deckare, iallafall i perioder.

Anonym sa...

jag var också anti eftersom ALLA lovtalade boken. Men på semestern i Thailand föll jag till föga och läste och läste och läste. Ville inte göra något annat än att ligga under parasollet och läsa min bok.

Nu ser jag fram emot att de läsa del 2 och 3.

Tragiskt att han skulle gå bort så tidigt.