onsdag 5 september 2007

Lite socker, knäckebröd och choklad…..

Har suttit på heldagsmöte hos en av de regionala företrädarna idag.
Var därför ganska mosig både i själ och sinne när jag för en stund sedan lämnade kontoret för att ta vägen förbi Willys på väg hem.

På väg till mjölkkylen håller jag på att kollidera med en man som kommer från andra hållet.
Han tittar upp, ser alldeles chockad ut och utbrister
- Och jösses vilka vackra ögon du har!*

Va?! Vad SA han?!
Jag blev helt ställd, det enda jag kunde komma mig för att säga var Tack!


Glömde köpa hudkräm……


* Troligtvis ett av århundradets enklaste raggningsknep men vad fasen....mina mungipor åkte iallafall uppåt och det är väl gott så?

1 kommentar:

Peggy sa...

nämen, vad härligt.....:-)

Komplimanger borde vi (läs:jag) bli bättre på. Kanske ska införa sin egen alldeles egna vänliga veckan. Varför vänta till november? :-)