tisdag 12 juni 2007

Tjejkväll och motivationsbrist

Gårdagskvällen tillbringade jag med en kompis.
Gympade, lagade mat, pratade. pratade, pratade och drack the.
Så jätteskönt med vänner där man kan till fullo vara sig själv - och det är OK att vara just det och inget mer!

Det är dessutom en vän som fanns där jag minst av allt anade det och jag är så glad att vi "hittat" varandra.

Brukar fundera på det ibland. Undrar hur många goda vänner man "missar" i sitt liv bara för att man inte ger sig tid eller vågar släppa varandra "in på livet"?
Och varför innehåller livet så lite tid för att kunna underhålla alla relationer man vill?
Jag vill inte prioritera.....

Tänk om man kunde få ett extra tidkonto att lägga på något man verkligen vill.
I så fall skulle jag vilja ha ett tränings- och relationskonto.

Snälla, när jag ändå önskar - kan jag få ett STORT konto!

I övrigt är tillvaron på jobbet fortfarande uppför. De inställda mötena radar upp sig då folk prioriterat annat och jag orkar inte ens ta tag i det jag borde.
Behöver känna att det jag gör spelar någon roll, och just nu känns det som det kvittar för samtliga inblandade att jag ens sitter på min rumpa i "skrubben".

Någon som har lite över på sitt motivationskonto? Kan man få lägga in om ett smärre lån?

Inga kommentarer: