lördag 5 juli 2008

Till rytmen av ett regn....

En vecka av semestern har redan gått.
Nåja, semester och semester....
Har väl mer bytt arbetsgivare från min ordinarie till AB Mysan och Mannen.
Kan säga att den sistnämnda betalar förbaskat dåligt.
Har blivit långa dagar men nu har vi bara de sista delarna kvar av projekt ”linneförråd”.
Imorgon ska det vara klart och ”inflyttat”
Blir riktigt, riktigt bra!

Utöver detta har vi denna veckan fått klart den nybygda spaljen i armeringsjärn – blev urbra!
Mina senaste tre dagar har därför spenderats i trädgården.
Rabatterna har fått kantband, blivit rensade, omgrävda, gödslade och delvis fått ny jord.
Spaljen har utsmyckats med en blodröd klängros.
Häcken har blivit klippt och skräpet bortforslat.
Det tog tre dagar och då har jag ändå legat i!!
Det är förbaskat tur att vi inte har en större tomt än vi har....då skulle vi aldrig hinna med den.

Nu är dock allt i ordning och för närvarande sitter jag på altanen i min senaste ”älskling” – en marinblå hängstol/matta och regnet smattrar på altantaket ovanför huvudet...mysigt.

Imorgon packar vi inför tre veckors äventyr med LillaHusetPåHjulen....vart vi ska?!
Ingen aning....beror på om vi tar till höger eller vänster i närmaste rondell.
Den som lever får se :-)

3 kommentarer:

A N N I K A sa...

En sån där hängstol har jag också - en randig. Som jag om fem minuter ska parkera mig i, efter att ha ägnat två timmar åt att måla fönsterkarm och dörrkarm och golvlister i mitt blivande arbetsrum - en kombination av att klättra och kräla.

Enda problemet med hängstolen är att man inte kan ställa sitt iste nånstans...

Anonym sa...

Wow! Jag är imponerad av allt trädgårsarbete - va duktiga ni har varit. Nu blev jag inspirerad att ta tag i min trädgård som inte har fått så mycket uppmärksamhet på ett tag...

Hoppas ni får mysigt på semestern.

Anonym sa...

Vaffan Mysman- det var ju semester du skulle ha! Du är omringad, släpp genast krattan! Jag upprepar- släpp genast krattan! Jag är beväpnad med en flaska rött och jag tvekar inte att använda den om jag måste!