måndag 14 januari 2008

Att sakna något man aldrig känt

I fredags åkte det lilla hormon-T:et ut så nu är det ”skarpt läge” som Mannen både förväntansfullt och lite ängsligt uttryckte det.
Trots att jag aldrig direkt känt att T:et suttit där, känns det lite tomt.
Skumt.

Ska bli väldigt intressant att se hur min kropp reagerar nu.
Har inte haft särskilt mycket till cykel överhuvudtaget de senaste sju åren.
Kommer jag få ont igen (började en gång i världen med p-piller då jag varje mens fick så förbannat ont att jag svimmade och kräktes)?

Kommer migränen tillbaka?
Blir jag en PMS-häxa?
Kommer jag reagera alls?

Den som lever får se, men det känns både spännande och lite otäckt att inte veta hur den egna kroppen kommer bete sig. Framförallt känns det väääligt nervöst kring vad vi EGENTLIGEN ger oss in på.

Inga kommentarer: