måndag 16 juli 2007

Jag är förföljd

Var jag än går just nu...

gravidmagar
barnvagnar
söta barntillbehör

...men framförallt urcharmiga bäbisar.

Senast var imorse på tåget på väg till jobbet.
Mitt emot mig satt lilla O - en ursöt kille på nio månader.

Trots att han enligt sin mor egentligen borde sovit förmiddagslur för länge sedan, var han INTE intresserad av vare sig napp eller vagn. Fanns alldeles för mycket intressant att titta på - folk, små bjäbbiga hundar, leksakerna och skogen som svischade förbi utanför fönstret.

Sova? Nä,nä...

När det var dags för mig att stiga av sa han hej med ett stort soligt leende och i nederkäken lyste två små risgrynständer.

Hmm. Lilla O, försöker du säga mig något?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir så när man tänker på det mycket.

Själv såg jag hur mycket gravidmagar som helst precis före midsommar. Sedan förra veckan ser jag nästan inga alls... =)

Peggy sa...

...själv ser jag bara att alla har semester, utom jag då....(fast busschaffisar, barpersonal och butikspersonal jobbar ju).

Tack för påpekandet om felaktig länk i min blogg. Det är rättat. :-)